Kontakta kundservice:
08-525 031 90

Allmänna villkor – CEWE


De allmänna villkoren reviderades senast den 16. april 2024.

1. Allmänt
Dessa allmänna villkor («Allmänna Villkor») gäller vid beställning av varor och tjänster från CEWE Sverige AB med org.nr: 556381-1321 («CEWE» eller «vi»/«oss») via vår webbplats på cewe.se.

När du handlar från CEWE på cewe.se accepterar du avtalet mellan dig och CEWE som inkluderar dessa Allmänna Villkor, Användaravtalet, Integritetspolicyn och eventuella särskilda villkor som gäller för ditt köp.

Dessa Allmänna Villkor gäller för all försäljning av CEWE:s produkter och tjänster till kunder i Sverige. Dessa villkor utgör tillsammans med din beställning (bekräftad genom en orderbekräftelse från oss med eventuella ytterligare villkor) ett bindande avtal mellan dig som kund och CEWE som leverantör. Kunden är den privatperson eller det företag som anges som köpare i beställningen.

2. Sätt att ingå avtal med CEWE

2.1 Hur sluts avtalet mellan kunden och CEWE?
Varje gång du handlar från oss gäller dessa Allmänna Villkor. Andra särskilda villkor kan också gälla. Avtalet mellan dig CEWE blir bindande först när CEWE har bekräftat din beställning (bekräftelse har skett när du mottagit orderbekräftelsen). CEWE har rätt att annullera din beställning fram till dess att du har mottagit orderbekräftelsen. Du kommer att meddelas om vi behöver annullera din beställning.

2.2 Vem kan handla från CEWE?
För att kunna använda våra tjänster måste du vara över 16 år. Vi behandlar endast personuppgifter för personer som är 16 år eller äldre. Om du är under 18 år måste vårdnadshavare samtycka genom att registrera din beställning eller skapa ett konto med sina egna personuppgifter. För att nyttja betalningsalternativ som innebär köp på kredit måste du vara minst 18 år.

2.3 Beställning och orderbekräftelse
Du gör en beställning genom att ladda upp digitala bilder och ange vilka varor du vill låta producera och bekräfta att du önskar beställa. När din beställning har godkänts får du en orderbekräftelse från oss. Vi kan leverera till giltiga adresser i Sverige. När vi har tagit emot din beställning bekräftas den i form av ett automatiskt e-postmeddelande med orderbekräftelse. Om du har ett användarkonto hos oss hittar du även denna information på sidan ”mitt konto”. Kontrollera alltid att uppgifterna i orderbekräftelsen stämmer.

3. Kundens skyldigheter

3.1 Du är ansvarig för bilder och kvalitet
Som kund är du ansvarig för att det är korrekt format och kvalitet på de bilder som du laddar upp i samband med att du beställer bildprodukter. Om bilderna som du har beställt inte levereras i önskad storlek, t.ex. om de levereras i storleken 10×13 eller 10×18 trots att du har beställt dem i storlek 10×15, och det är det format som bilden togs i, anses detta inte som ett fel i varan. Formatet som du laddar upp bilderna i samt vilken typ av kamera du använder kan påverka bildstorleken för din bildprodukt. Kvaliteten på dina bilder kommer inte att förbättras i produktionen. Om bilden är tagen med låg upplösning kommer utskrifter och förstoringar inte att förändra detta, den färdiga produkten blir samma kvalitet som de uppladdade bilderna.

3.2 Du måste lämna korrekt information
Det är viktigt att du uppger rätt e-postadress och övriga kontaktuppgifter när du registrerar dig som kund eller genomför ett köp som gäst. Vi skickar orderbekräftelsen till dig via e-post så snart beställningen är genomförd. Om du inte får någon orderbekräftelse efter lagd beställning bör du logga in igen via vår hemsida och kontrollera din e-postadress samt kontrollera skräppostfiltret i ditt e-postkonto. Kontakta oss om du stöter på problem eller har frågor.

3.3 Du måste undersöka varan
Undersök varan så snart som möjligt efter att du tagit emot den. Kontrollera om varan överensstämmer med din beställning; om den blivit skadad under transport eller uppvisar andra defekter. Om du upptäcker att paketet(-n) eller varan(-orna) visar tecken på transportskador ska du anmäla detta omedelbart. Anvisningar och ytterligare information hittar du här eller genom att kontakta kundtjänst. Om det finns andra fel eller brister i leveransen måste du också meddela vår kundtjänst så snart som möjligt. Om något skadas eller kommer bort under leveransen ansvarar avsändaren av försändelsen för att reklamera till PostNord eller annan postoperatör enligt det som anges för din beställning. Om varan inte stämmer överens med beställningen, eller har defekter, behöver du inkomma med en reklamation till oss. Anvisningar och ytterligare information om fel eller brister i leveransen hittar du här.

3.4 Risken för varan
Risken för varan övergår till kunden när varan har överlämnats till kunden i enlighet med avtalet. Om inget annat avtalats övergår risken till kunden när varan har levererats till avtalad leveransadress.

3.5 Om du bryter mot dina skyldigheter som kund

3.5.1 Vad kan CEWE göra?
Om kunden inte betalar eller underlåter att fullgöra andra skyldigheter enligt avtalet, och detta inte beror på CEWE eller omständigheter på CEWE:s sida kan CEWE, beroende på situation, hålla inne varorna, kräva att avtalet fullgörs, häva avtalet samt kräva ersättning från kunden. CEWE kan också, beroende på omständigheterna, ta ut dröjsmålsränta, inkassoavgifter och avgifter för icke förskottsbetalade varor som inte hämtats ut. Om kunden inte betalar kan CEWE hålla inne köpet och kräva att kunden betalar köpesumman (fullgörande). Om varan inte levererats och CEWE inte inom skälig tid framför ovan angivna krav mot dig som kund, förlorar CEWE rätten att senare framföra dessa krav.

3.5.2 Uppsägning och ersättning på grund av avtalsbrott från kundens sida
Vid utebliven betalning eller annat väsentligt avtalsbrott från kundens sida kan CEWE säga upp avtalet. CEWE kan dock inte häva avtalet efter att köpesumman erlagts. Om kunden inte betalar inom den av CEWE fastställda tidsfristen, kan CEWE säga upp avtalet. CEWE har dock inte rätt att häva avtalet medan tidsfristen löper, såvida inte kunden har meddelat att han eller hon inte avser betala. CEWE kan kräva ersättning från kunden för ekonomiska förluster som CEWE åsamkas till följd av kundens avtalsbrott.

3.5.3 Icke uthämtade paket
Försändelse av beställda produkter som inte hämtas ut hos postombud returneras till CEWE. Vid retur till följd av utebliven uthämtning av paket har CEWE rätt att debitera kunden 300 kronor för frakt och administrationskostnader. Bildbeställningar makuleras efter tre månader.

3.5.4 Försenad betalning
Om köpesumman inte erläggs i enlighet med avtalet kan CEWE ta ut dröjsmålsränta på beloppet enligt räntelagen (1975:635). Vid utebliven betalning har CEWE rätt att, efter föregående meddelande skicka fordran till inkasso samt kräva ersättning för inkassoavgifter och andra avgifter i samband med indrivning av förfallna fordringar enligt lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader m.m.

4. Pris och betalning

4.1 Våra priser
Priserna i våra webbutiker visas inkl. moms. Eventuella fraktkostnader, inkassoavgifter och fakturaavgifter tillkommer. Det totala beloppet framgår av beställningen innan du bekräftar ordern.

4.2 Om betalningssätt

4.2.1 Når du vælger betalingsmetode
Vid beställning anger du om du vill betala direkt med betalkort eller via Klarna. Se vilka betalningssätt du kan välja på som kund.

4.2.2 Kortbetalning
Du kan betala med betal- eller kreditkort från VISA eller MasterCard. Det kostar inget extra att betala med kort. Korttransaktioner skickas tryggt i krypterat format via vår leverantör av kortbetalningslösningar. Vid kortbetalning ska kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod uppges. Det totala beloppet för din beställning dras direkt från ditt konto. När du använder ett kreditkort drar CEWE beloppet från ditt konto när beställningen är klar och ska skickas. Det är möjligt att lagra kortinformation för snabbare och smidigare köp. På cewe.se använder vi det tyska företaget Computop GmbH som leverantör av tekniska betalningslösningar.

4.2.3 Faktura
Vi erbjuder betalning mot faktura i samarbete med Klarna Bank AB. Betalningsfristen är 14 dagar. Om du väljer att betala med faktura tillkommer inga extra kostnader om du inte vill förlänga betalningsfristen i mer än 14 dagar. För att betala med faktura måste du vara minst 18 år, folkbokförd i Sverige och godkännas i den kreditprövning som görs vid köptillfället. Fakturan skickas till dig via e-post när varorna skickas från oss. Fullständiga villkor för fakturor hittar du här.

5. Frakt och leverans

5.1 Frakt
Leveransen av beställningen sker i enlighet med de villkor som anges i CEWE:s bildprogram, eller på vår webbplats, förutsatt att inget annat är avtalat med CEWE. Vi levererar i hela Sverige. Du hittar information om frakt och priser under din önskade produkt på cewe.se.

5.2 Spårning av paket
När din beställning har producerats och skickats får du ett e-postmeddelande med sändningsnummer så att du kan spåra din beställning. Om du har registrerat ett mobilnummer vid beställning får du även en avisering via SMS när paketet(-en) levererats till ditt postombud/postutlämning, eller när beställningen är klar för utkörning med hemleverans. Om du har valt att hämta din beställning i någon av våra partnerbutiker får du en avisering via SMS och/eller e-post så snart beställningen är klar för upphämtning i butik.

5.3 Delad försändelse
CEWE kan behöva leverera en beställning i flera försändelser eller ändra fraktmetoden för att underlätta leveransen. Om delar av en beställning inte finns i lager kan CEWE välja att avvakta med leveransen tills att hela beställningen kan skickas i en försändelse.

6. Ångerrätt
Tyvärr är det inte möjligt att avbeställa bildprodukter eller ändra en beställning av bildprodukter efter att bildmaterial överförts till oss. Anledningen till detta är att allt sker i en automatisk process från beställning till leverans av produkten. Som konsument har du vanligtvis rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från köptillfället, i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten gäller dock inte för produkter som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Ångerrätten gäller därför inte på till exempel bildprodukter efter att bildmaterial överförts till oss. Det är inte heller möjligt att ändra beställningen av skäl som anges ovan.

7. Garanti

7.1 Garanti för produkter
Vi överför tillverkarens garanti. Garantitiden kan därför variera mellan olika produkter och produktgrupper. Alla produkter täcks inte av garantin. Som konsument har du enligt konsumentköplagen (2022:260) dock alltid rätt att reklamera köpet i händelse av fel på produkten.

7.2 100 % nöjdhetsgaranti på bildprodukter
Du kan returnera bildprodukten(-erna) du beställt från oss inom tre veckor om om produkten(-erna) inte lever upp till dina förväntningar. Nöjdhetsgarantin gäller för alla bildprodukter och i tre veckor från det att du tagit emot din bildprodukt. Om du, inom tre veckor, trots aktsam hantering och behandling av mottagen bildprodukt har anledning att vara missnöjd med produkten, producerar vi beställd produkt på nytt eller återbetalar beloppet. För att utnyttja nöjdhetsgarantin, behöver du kontakta oss via support@cewe.se för att tala om att du inte är nöjd med din bildprodukt. Kom ihåg att uppge ditt ordernummer i all kontakt med oss.

Observera att nöjdhetsgarantin inte gäller om du beställer fler än tre identiska bildprodukter i samma beställning. Denna garanti gäller endast en gång per kund vid dålig kvalitet på inskickat bildmaterial.

8. Reklamation och återbetalning

8.1 Reklamation
Som konsument har du 36 månaders reklamationsrätt om varan är behäftad med fel som förelåg vid leveransen av varan. Om du vill åberopa fel i varan måste du meddela CEWE inom skälig tid efter att du upptäckt felet. Om meddelade om reklamation inte inkommer inom skälig tid förlorar du rätten att åberopa felet. Reklamation som inkommer inom två månader från det att felet uppdagas betraktas alltid vara inkommen i rätt tid. All kontakt som rör reklamation till CEWE ska framföras skriftligen till support@cewe.se.

8.2 Tilläggsbeställning av samma bildprodukt
Vi kan tillhandahålla ytterligare kopior av din bildprodukt om du meddelar oss innan vi har tagit bort den. Som standardrutin hos oss raderar vi uppladdade beställningar sex veckor efter beställning. En förutsättning för omleverans är att vi fortfarande har en kopia av din uppladdade bildprodukt.

8.3 Förseningar
Leverans av beställning sker normalt i enlighet med vad som anges i orderbekräftelsen men dröjsmål kan uppstå till följd av försenad leverans från leverantörer eller andra oförutsedda omständigheter. CEWE ser så långt det är möjligt till att hålla kunden underrättad. Som konsument har du rätt att häva köpet om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för konsumenten.

8.4 Om återbetalning för vanliga köp
Om du häver köpet på grund av försening, eller utnyttjar eventuell ångerrätt, betalar vi tillbaka hela beloppet inklusive frakt, utan dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet. Vid godkänd reklamation betalar vi tillbaka hela beloppet inom 14 dagar från att vi godkänt din reklamation och i förekommande fall mottagit din vara. Vid återbetalning används samma betalmedel som vid köpet.

9. Retur
Om du av någon anledning önskar returnera en produkt som du har köpt i webbutiken måste du först kontakta oss via email till support@cewe.se.

10. Personuppgifter

10.1 Om hur CEWE behandlar personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter på ett säkert sätt. Vi behandlar personuppgifter i enlighet med vad som anges i vår integritetspolicy. Information om hur vi behandlar cookies hittar du i vår cookiepolicy på cewe.se.

10.2 Delning av personuppgifter
För att erbjuda våra bildprodukter använder vi infrastruktur och programvara från CEWE-koncernen i Tyskland. Tyska CEWE tillverkar våra bildprodukter. För att de ska kunna producera din beställning behöver de behandla vissa personuppgifter om dig.

CEWE Tyskland:
CEWE Stiftung & Co. KGaA
Meerweg 30 – 32
D - 26133 Oldenburg
Deutschland
CVR HRB3519 Oldenburg

Representerade i Sverige av:
CEWE Sverige AB
Norra Hamngatan 40
411 06 Göteborg
Org.nr: 556381-1321

Vi skickar endast de personuppgifter och bilddata som är nödvändiga för att behandla din beställningoch eventuell efterföljande service och kommunikation. De personuppgifter vi samlar in och behandlar är namn, e-postadress, hemadress, telefonnummer och liknande identifieringsuppgifter. När du gjort ett köp skickar vi i samarbete med Trustpilot ett e-postmeddelande där du kan ge återkoppling på hur du upplever våra tjänster och produkter.

Om du köpt en bildprodukt från oss kommer vi, efter att du tagit emot den, att skicka ett e-postmeddelande till dig där vi ber dig att delta i en enkel användarundersökning (Net Promoter Score). E-postmeddelandet innehåller en länk till ett formulär med frågor som är frivilliga att besvara. Syftet är att vi ska kunna förbättra våra produkter och tjänster såväl som vår kundservice.

11. Upphovsrätt
Kunden är ensam ansvarig för att uppladdade bilder inte utgör någon rättslig, moralisk eller etisk överträdelse. Användaren är också ansvarig för att se till att uppladdade bilder inte gör intrång i andras upphovsrätt eller andra rättigheter. Om kunden laddar upp en bild som leder till skadeståndskrav mot CEWE bär kunden allt ansvar för eventuella rättsliga processer och ekonomisk ersättning. Kunden är skyldig att ersätta CEWE för alla advokatkostnader och övriga kostnader som CEWE ådrar sig till följd av tredje parts krav och/eller inledande av rättslig process mot CEWE för ett potentiellt intrång i tredje parts immateriella rättigheter. I den mån CEWE får kännedom om att dessa regler inte följs förbehåller sig CEWE rätten att informera alla berörda myndigheter.

12. Ansvarsbegränsningar

12.1 Allmänna förbehåll
Förutsatt att det inte strider mot konsumentköplagen och annan tvingande lagstiftning gäller följande. Vi reserverar oss för felaktig lagerstatus, felskrivningar och felaktiga produktbilder. Observera att bilderna har ett illustrativt syfte och att vissa avvikelser från produktens utseende eller innehållet i produktförpackningen kan förekomma. Vi förbehåller oss rätten att annullera eller ändra hela eller delar av en beställning om varan är slutsåld eller har utgått ur vårt sortiment, samt rätten att begränsa antalet enheter per beställning. Vidare förbehåller vi oss rätten att avvisa eller ändra hela eller delar av en beställning i händelse av uppenbart felaktig prisuppgift. CEWE tar inget ansvar för material som lagras på eller via våra webbplatser. Kunden har inte rätt till ersättning om material som lagras på webbplatsen går förlorat eller skadas.

12.2 Force majeure
Om CEWE inte kan leverera eller utföra ny leverans eller om leveransplikten blir orimligt betungande på grund av arbetskonflikt eller annan oförutsedd omständighet som parterna inte kan kontrollera, såsom till exempel brand, krig, mobilisering eller oförutsedda militära ingripanden av liknande omfattning, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, upplopp, uppror, brist på transportmedel, allmän varubrist, inskränkning av bränsleleveranser, samt defekter eller förseningar i leveranser från underleverantör eller tillverkare till följd av omständigheter som nämns i denna punkt, är CEWE befriat från allt ansvar med undantag för reklamationer för vilka den bristfälliga varans köpesumma ska krediteras.

13. För företagskunder gäller särskilda villkor
För företagskunder gäller inte samma regler som för konsumenter. De Allmänna Villkoren innehåller bestämmelser om ångerrätt och konsumentköp som inte gäller för köp från företagskunder. Personer som handlar för ett företags räkning förutsätts ha fullmakt att ingå avtal för det företag som beställningen görs för. I avsaknad av sådan fullmakt förbehåller sig CEWE rätten att debitera den person som gjort beställningen till fullo om företaget inte betalar inom utsatt tid. Bestämmelsen om panträtt gäller endast företagskunder: CEWE har panträtt i produkten tills att kunden har hämtat ut beställningen och/eller betalat hela orderbeloppet, inklusive fraktkostnader och, i förekommande fall, ränta och kostnader.

14. Övriga bestämmelser
De Allmänna Villkoren lyder under och ska tolkas i enlighet med svensk lag. Tvister mellan kunden och CEWE ska i första hand lösas i godo. Om detta inte lyckas kan endera parten väcka talan vid allmän domstol. Som konsument har du även rätt att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Särskilda villkor såsom tilläggsvillkor i en orderbekräftelse har företräde framför dessa Allmänna Villkor. Om enskilda bestämmelser i dessa villkor är eller blir ogiltiga, ska giltigheten för övriga bestämmelser inte påverkas. Övriga villkor i avtalet kommer fortsatt att vara bindande för både CEWE och dig.

15. Kontaktinformation
Du kan kontakta CEWE Sverige AB per telefon, e-post eller vanlig post. Du kan också komma i kontakt med oss på kundtjänst i chatten på webbplatsen.

E-post: support@cewe.se
Postadress: Cewe Sverige AB
Norra Hamngatan 40
411 06 Göteborg
Telefon: 08-52503190


Användaravtal – CEWE Sverige


Version 16. april 2024

1. Om CEWE Sverige
CEWE Sverige AB med org.nr: 556381–1321 («CEWE» eller «vi»/«oss») är Europas ledande tillverkare av produkter för personliga bildprodukter. CEWE ansvarar för webbplatsen cewe.se. Vi fokuserar på hög kvalitet och kundnöjdhet och arbetar aktivt med att anpassa oss till en värld som ständigt förändras. Det är viktigt för oss att dina bilder alltid trycks på kvalitetsprodukter oavsett om du använder bilderna i en CEWE FOTOBOK eller om de ska bli till en CEWE bildvägg. Detta avtal ingås mellan CEWE och dig som kund hos CEWE avseende användning av CEWE:s webbplatser och tjänster (”Användaravtal”). Genom att registrera dig med ditt användarkonto på cewe.se, använda våra tjänster på nätet eller genom att betala för en tjänst eller vara från CEWE godkänner du CEWE:s Användaravtal och CEWE:s Integritetspolicy som visas för dig innan du registrerar dig eller använder våra tjänster. Vid köp behöver du även godkänna våra Allmänna Villkor. Dessa dokument inklusive eventuella ytterligare villkor anförda av CEWE för ditt köp utgör avtalet mellan dig som kund och CEWE som leverantör. Detta Användaravtal gäller för alla tjänster som CEWE erbjuder. Beroende på vad du använder dig av på våra webbplatser gäller olika delar av detta Användaravtal.

2. Avtalets löptid och ändringar
Villkoren gäller från den dag du registrerar dig som användare eller på annat sätt accepterar dessa villkor, antingen genom att köpa en produkt eller tjänst från CEWE eller genom att använda våra tjänster. För att köpa en produkt eller tjänst måste du godkänna Användaravtalet och övriga villkor. Avtalet löper tills det sägs upp av någon av parterna eller genom att du avslutar ditt användarkonto. Om du inte är aktiv på ditt konto på 3 år anser vi användarkontot som passivt och Användaravtalet som avslutat. Du kan när som helst säga upp Användaravtalet med omedelbar verkan genom att skicka ett e-postmeddelande till support@cewe.se eller gå in på Mitt konto på cewe.se och radera ditt användarkonto. Vi kan komma att ändra villkoren i Användaravtalet. Om vi gör större ändringar (som påverkar dig) kommer vi att informera dig om dessa så att du har möjlighet att godkänna de nya villkoren. Exempel på sådana ändringar är om vi vill behandla dina personuppgifter för ett nytt syfte. Om du inte godkänner de nya villkoren kan du säga upp Användaravtalet på samma sätt som ovan. Små ändringar av villkoren, såsom ändring av kontaktuppgifter kan göras utan föregående meddelande.

3. Tjänster från CEWE

3.1 Allmänt om tjänster
Detta Användaravtal gäller för alla tjänster som du använder från CEWE.

3.2 Användarkonto
Användarkontot är gratis och öppet för alla privatpersoner som har fyllt 16 år, förutsatt att du har vårdnadshavares samtycke. När du registrerar dig måste du ange mobiltelefonnummer, e-postadress, namn och adress. Du ansvarar för att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta och uppdaterade.

3.4 Beställning av produkter
Avtalet mellan CEWE och dig är bindande först när vi har bekräftat din beställning och du har fått en orderbekräftelse. Till dess att du har fått orderbekräftelsen har CEWE rätt att annullera din beställning. Du kommer att meddelas om vi behöver annullera din beställning. För att kunna nyttja våra tjänster måste du vara över 16 år. Om du är under 18 år måste vårdnadshavare samtycka genom att registrera din beställning eller skapa ett konto med sina egna personuppgifter. För att nyttja betalningsalternativ som innebär köp på kredit måste du vara minst 18 år. Du gör en beställning genom att skicka in digitala bilder och ange vilka varor du vill få producerade. När beställningen har godkänts får du en orderbekräftelse och användaravtalet anses därmed ha ingåtts.

3.5 Orderbekräftelse
Du måste ange rätt e-postadress vid köp av tjänster. CEWE skickar orderbekräftelsen till dig via e-post så snart beställningen är genomförd. Orderbekräftelsen innehåller information om vilka produkter du har köpt, inklusive pris och leveransadress. Om du inte har fått någon orderbekräftelse bör du logga in igen och kontrollera din e-postadress samt skräppostfiltret i ditt e-postkonto.

3.6 Reklamation och ångerrätt
Du har rätt att reklamera ditt köp och utnyttja ångerrätten i enlighet med våra Allmänna Villkor.

3.7 Kundtjänst
Kundtjänst har rätt att kontakta dig direkt angående en beställning eller allmänt om kundrelationen.

4. Dataskydd
För att du ska kunna använda våra tjänster och skapa ett användarkonto på våra webbplatser är det en förutsättning att vi får registrera och behandla nödvändiga personuppgifter om dig. Vi ansvarar för lagring och övrig behandling av dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen. Uppgifterna behandlas i syfte att erbjuda dig tjänster och fullgöra avtalet med dig om att leverera produkter eller tjänster. Ytterligare information finns i vår integritetspolicy tillgänglig på cewe.se. Om du har frågor, vill ha tillgång till de personuppgifter vi har om dig, eller vill att dessa rättas eller tas bort på grund av att de är felaktiga, kan du när som helst kontakta oss enligt informationen i punkt 11, eller logga in på Mitt konto på eller på cewe.se. Vi åtar oss att ge dig tillgång till dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

5. Fullgörande av köpeavtal
Vid köp kommer du att debiteras genom valt betalsätt. I vissa fall innebär det att våra leverantörer behandlar personuppgifter om dig. Vid köp gäller våra Allmänna Villkor tillsammans med detta Användaravtal.

6. Fullgörande av avtal om frakt och leverans
För att leverera varor till dig som kund använder CEWE transportörer. I samband med att du beställer varor från oss godkänner du transportörens leveransvillkor och CEWE:s Allmänna Villkor som gös tillgängliga för dig innan du bekräftar ditt köp. Vi delar personuppgifter med våra transportörer för att de ska kunna transportera din beställning till dig. Som ett led i fullgörandet av avtalet vid köp av fysiska produkter skickar vi ett meddelande till dig om att ditt paket har skickats och när det är klart för upphämtning. När din beställning är utförd kommer du att få ett e-postmeddelande med sändningsnummer så att du kan spåra din beställning. Om du har registrerat ett mobilnummer vid beställning får du även en avisering via SMS när paketet(-en) levererats till ditt postombud/postutlämning, eller när beställningen är klar för utkörning med hemleverans. Om du har valt att hämta din beställning får du en avisering via SMS och/eller e-post så snart beställningen är klar för upphämtning.

7. Tjänster som tillhandahålls av tredje part

7.1 Allmänt om tjänster från tredje part
Via våra tjänster kan det vara möjligt att ansluta sig till tjänster som erbjuds av andra parter än oss (en tredje part). Detta gäller till exempel om du köper en produkt som ska skickas till dig eller du gör en betalning. Observera därför att ytterligare villkor från tredje part kan gälla. Du behöver acceptera dessa för att kunna använda produkter eller tjänster som vi inte erbjuder direkt. I den mån det i förekommande fall är förenligt med konsumentköplagen och annan tvingande lagstiftning, ansvarar CEWE inte för tjänster som tillhandahålls av tredje part. Vad du gör med tjänster som tillhandahålls av tredje part är något som rör dig och tredje part.

8. Immateriella rättigheter
Allt innehåll på cewe.se är skyddat av upphovsrätt och i förekommande fall annan immaterialrätt samt marknadsföringslagar och tillhör CEWE. Text, bilder, produktinformation m.m. får inte kopieras eller laddas ner utan CEWE:s tillstånd eller uttryckliga medgivande.

9. Force majeure
Om det uppstår en situation som gör det omöjligt för oss att fullgöra våra skyldigheter enligt detta Användaravtal, eller en situation som enligt gängse köprättsliga regler är att betrakta som Force majeure, upphör våra skyldigheter så länge den extraordinära situationen består. Exempel på detta är lagändringar, arbetskonflikt, strejk, lockout eller andra omständigheter utom parternas kontroll, såsom krig, upplopp, brand, översvämning, explosion, myndighetsingripanden eller att nätverk ligger nere på grund av fel som inte kan lastas parterna.

10. Tvistlösning
Detta Användaravtal lyder under och ska tolkas enligt svensk lag. Tvist mellan kunden och CEWE ska i första hand lösas i godo. Om detta inte lyckas kan endera parten väcka talan vid allmän domstol i Sverige. Som konsument har du även rätt att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

11. Kontaktinformation
Kunden kan kontakta CEWE via e-post, telefon eller post. Det går också att komma i kontakt med oss på kundtjänst i chatten på webbplatsen.

Telefon: 08-52503190
E-post: support@cewe.se

Postadress:
CEWE Sverige AB
Norra Hamngatan 40
411 06 Göteborg